marți, 15 octombrie 2019

Ocolul pământului alături de Christian Tour, la braț cu un filosof

Goethe nu mai era de multă vreme copilul răsfățat și plin de ifose pe care îl crescuseră în puf mătușile sale. Junele era scum un simplu tânăr (ce-i drept, extrem de studios), avea o gașcă de astronomi și filosofi,  care îi validau calitățile intelectuale, dar și cele masculine. Era în anturajul potrivit pentru a își permite să gândească liber și să aibă curaj să pună în practică tot felul de proiecte.
Dintre toți, cu Mefisto se înțelegea cel mai bine (da, l-a folosit ca sursă de inspirație pentru o operă îndrăzneață). Cu el nu se plictisea niciodată, fiind amândoi pasionați de știință. Pierdeau ore, zile în șir cu discuții interminabile despre scopul vieții, despre cum să trăiești, cântăreau care sunt cele mai grozave virtuți și cele mai pătimașe vicii. Se plimbau prin parcurile din Frankfurt sau Leipzig, printre locuitorii veșnic grăbiți și puși pe treabă, într-un ținut înfloritor și, uneori, uitau chiar să ia mesele zilei.  Spuneau ei că anxietatea generată de lipsuri te face să ai o gândire mai productivă.
Mefisto era de acord că nu ai cum să înțelegi ceea ce nu poți vedea cu ochii tăi- nu ai cum să înțelegi oamenii fără să fi vizitat țara și cultura din care fac parte. Era teribil de frustrat că Goethe nu avea resursele financiare care să le permită să exploreze lumea împreună, toate locurile de vis pe care merită să le vizitezi o dată în viață și care să îți ofere o înțelegere superioară a tipologiilor umane.
- Dragul meu Johann, pariez că, deși aerul din Leipzig îți priește, nu te-ai da în lături dacă ai avea posibilitatea să vizitezi mai multe locuri din lumea asta, unde spiritul tău liber să se lase inspirat de tot ce e nou și frumos.
- Nu mai vreau pariuri cu tine, ai văzut ce i-ai făcut lui Faust. Știu că a fost opera mea, însă nu ar fi fost posibilă dacă nu îți cunoșteam micile secrete. Știu că ești înzestrat cu multe puteri, nu am apelat niciodată la tine, mai ales pentru că văd că și tu duci existența unui om obișnuit.
- Firește, în fantezie m-ai prezentat în postura de sursă a răului, deși tu știi că  nu i-aș face rău nici unei muște, în realitate. Ok, să zicem că am agreat asta pentru ca romanul tău să fie un bestseller și, poate cel mai important lucru, pentru ca oamenii să primească o lecție, un model de “așa nu”, desprins din comportamentul lui Faust.
Ce-ai zice dacă ți-aș mărturisi că am tras cu ochiul în laboratoarele celor de la știință și am aflat că le-a venit ideea să construiască o mașină a timpului? Îți dai seama că eu pot călători oriunde, oricând, dar… nu cu oricine. Nu numai în spațiu, ci chiar și în timp. Ești singurul care cunoaște secretul meu. De ce nu am încerca să scoatem ceva avantaje din asta?
Nu am avut niciodată un partener de dialog cu orizonturi atât de deschise, așa cum ești tu. Nu am nevoie de nimic în schimb…
- Hmm, dar poate eu am nevoie. Mefisto, aș vrea să fiu nemuritor, asemenea lui Faust, aș vrea să am tot timpul din lume să vizitez pământul, să mă pot deplasa în orice colț al lumii care merită explorat… o viață nu îmi ajunge pentru asta. Știu că Faust a greșit, însă în fundul sufletului toți oamenii au dorința lui…
- Ce rost are să fii nemuritor? Vei fi, oricum, prin opera ta! În rest, prea mult timp te-ar aduce în pragul disperării… nu vei mai aprecia nimic, vei amâna orice activitate, nu îți vei termina opera, poate nu îți vei termina nici studiile! Îți pot face un dar inedit. Sa zicem, dacă am putea călători 200 de ani în viitor, împreună, pentru a putea vedea cele mai frumoase locuri de pe planeta, ce ai spune?  Dacă am rămâne fideli secolului XVIII și te-aș duce prin aceleași locuri, multe construcții nu ar fi încă gata, plus că nu avem încă nici mijloacele de transport adecvate pentru a cuprinde totul. Prin 2019/2020, de exemplu, ar fi un timp ideal pentru a realiza tot ce am în plan. Și am și un ajutor de neprețuit- agenția de turism Christian Tour. Oamenii din agenție (da, oameni din viitor, ne putem baza pe ei), ne vor oferi cele mai bune ocazii de a vizita, să zicem, pentru început Roma- vestigiile Imperiului Roman te vor lăsa fără cuvinte. În secolul XXI este ideal de vizitat, italienii au scăpat de fascism (nu știi ce e, dar îți explic pe drum), poți vizita cele mai mari muzee din Roma, putem mânca din celebra bucătărie italiană (nu se compară cu nimic din ce ai gustat tu și, crede-mă, poate nu vei avea timp să gândești în termini de bine și rău, însă vei fi fericit) și îți poți pune o dorință la Fontana di Trevi.
       
   Sursa: Christian Tour
Putem profita de circuitele exotice Christian Tour și să organizăm un sejur în Varadero, în Cuba. Sunt sigur că e momentul oportun să vizităm această țară, încă plutește în aer nostalgia comunismului sud-american, au mașini retro și plaje senzaționale, cubanezii sunt un amestec inedit de culturi (nu știi ce e comunismul, îți voi explica eu chiar și diferența dintre comunismul sud-american și cel sovietic) și, dacă apele Pacificului sunt liniștite, vei rămâne uimit de cum se face plajă în secolul XXI.
Sursa: Christian Tour
Sunt convins, după cum te știu, că cel mai mult vei fi atras de circuitele culturale Christian Tour. Nu vei vrea să ratezi Franța, Grecia (da, știu că grecii te inspiră foarte mult), Spania, iar Țările Nordice îți vor arăta adevăratul chip al civilizației (ok, și dacă vom vizita Germania nu vei avea de ce să te plângi).
În India și Japonia îmi doresc eu neapărat să ajung, știu că dacă îmi vine vreo idee malefică, acolo îmi găsesc liniștea interioară. Visez să dansez pe o plajă din Goa și să fac meditație în Tibet.

- Sună utopic, dragul meu Mefisto… mă simt total depășit. Nici nu știu cum să mă pregătesc fizic și psihic pentru asemenea călătorii. Mă voi întoarce acasă bătrân. Sunt înnebunit după secolul în care trăiesc, tocmai am descoperit o noutate- muzica lui Mozart. M-a transpus în călătorii sublime, de neuitat.
- Stai liniștit, Mozart va fi atât de cunoscut în secolul XXI, încât îl vei putea asculta la căști când te duci să îți cumperi pâine sau, în avion, în drumul spre una dintre destinațiile noastre. Și, legat de timp, chiar nu e o problemă.  Cred că în 2019, dacă ne organizăm eficient, putem să facem tot ce ne-am propus în mai puțin de 80 de zile. “Ocolul pământului în 80 de zile”… cum va scrie Jules Verne, un tip care a prevăzut multe dintre invențiile pe care noi le vom folosi din plin în călătoria noastră.
Nu numai Mozart, dar și tu vei fi celebru, dragă Johann. Va trebui să te deghizezi într-o ținută casual, poate niște blugi și un tricou polo, pentru a nu da de bănuit.
- Sunt gata să îmi fac bagajul!
- Nu te grăbi. Comandăm totul online când ajungem acolo, inclusiv biletele de la Christian Tour.

Articol scris pentru proba 6, Superblog 2019

Democrația- puterea oamenilor de schimba împreună pentru binele fiecăruia

Dacă ar trebui să îi explic unui copil ce înseamnă democrația , probabil mi -ar fi destul de ușor . Copiii se nasc cu un spirit...